Ga naar de inhoud

Training

Klachtenfunctionaris in de zorg

In de training leert u praktische communicatie- en mediationtechnieken die u direct kunt toepassen in uw rol als klachtenfunctionaris. U maakt kennis met de ins en outs van het klachtrecht in de zorgsector (o.a. Wkkgz), klachtenbehandeling en klachtenmanagement.

Direct aanmelden

De klachtenfunctionaris vervult in veel organisaties een belangrijke positie. Een lastige positie ook, want klachten liggen vaak gevoelig. Het behandelen van klachten vraagt veel zorgvuldigheid en een professionele houding. De training ‘Klachtenfunctionaris in de zorg’ helpt u verder in deze uitdagende en mooie rol.

Met de training maakt u kennis met de ins & outs van het klachtrecht in de zorgsector (o.a. Wkkgz), klachtenbehandeling en klachtenmanagement. U krijgt meer inzicht in praktische communicatie- en mediationtechnieken. De uitwisseling van ervaringen met collega-klachtenfunctionarissen maakt de training extra waardevol.

We zoomen ook in op het klachtenmanagement van uw organisatie en formuleren mogelijke verbeterpunten. De behandeling van klachten vormt immers prima input voor de kwaliteitsverbetering van de dienstverlening.

Na de training

  • Kent u de aandachtspunten bij het invoeren van het klachtenmanagement in uw organisatie.
  • Kent u de ins en outs van het klachtrecht in de zorgsector in Nederland.
  • Kent u de vereisten van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
  • Weet u waar uw organisatie staat op het gebied van klachtenmanagement en welke verbeterpunten mogelijk zijn.
  • Kent u het beroepsprofiel klachtenfunctionaris.
  • Hebt u geoefend met de (communicatie- en mediation-) vaardigheden die u als klachtenfunctionaris nodig hebt.
  • Hebt u tops en tips ontvangen van ander deelnemers.

Aan het eind van de training ontvangt u een certificaat.

Praktijkgericht

16 registerpunten

Beoordeeld met een 8.7

asfdafasdfadfasdfadsfadsfasdfas asdfasdfasdfasdfasfadsfasdfasdfsdf

Praktische informatie

Als de zorg die u verleent onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) valt, dan is uw organisatie verplicht om een klachtenfunctionaris aan te stellen. Een zorginstelling kan er ook voor kiezen een eigen medewerker aan te stellen als klachtenfunctionaris. Ook als u niet onder de Wkkgz valt, is het aanstellen van een klachtenfunctionaris raadzaam.
De wet regelt een betere aanpak van klachten door inzet van de klachtenfunctionaris. Ook moeten zorgmedewerkers veilig incidenten kunnen melden. De cliënt heeft recht op informatie en krijgt een sterkere positie. En zorgaanbieders zijn verplicht om geweldsincidenten te melden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Meer informatie vindt u op de website van het ministerie.
Het abonnement heeft een looptijd van één jaar, tenzij hierover andere afspraken worden gemaakt.

Investering

Basistraining

€ 859,00

(inclusief lunch en verzorging op locatie). De training is vrij van BTW.


Thema's

Basis- en verdiepingstraining

€ 1459,00

(inclusief lunch en verzorging op locatie). De training is vrij van BTW.


Thema's

  • Klachtenmanagement
  • Wkkgz

Aanmelden

Vul het onderstaande formulier in om uw aanmelding compleet te maken. Bij vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Ik meld me aan voor de training 'Klachten in de verloskundige zorg' van:(Vereist)
NAAM
E-MAIL(Vereist)
ADRES(Vereist)
(Vereist)
(Vereist)