Externe klachtenfunctionaris op afroep
Zorgaanbieders die onder de Wkkgz vallen moeten beschikken over een klachtenfunctionaris. Via het CBKZ kunt u op een eenvoudige en efficiënte manier aan deze wettelijke eis voldoen. Zo kunt u bij ons bijvoorbeeld een abonnement op de externe klachtenfunctionaris op afroep afsluiten. Hiermee heeft u als zorgaanbieder gegarandeerd beschikking over een gekwalificeerde en deskundige klachtenfunctionaris op de momenten dat het nodig is.
voor persoonlijk advies.
Abonnement externe klachtenfunctionaris in de zorg
Met het abonnement op de externe klachtenfunctionaris op afroep bent u verzekerd dat klachten op een onafhankelijke en deskundige manier worden behandeld. Dit kan voor u interessant zijn als u zelf intern geen klachtenfunctionaris wilt of kunt aanstellen.
DE VOORDELEN OP EEN RIJ
✓ Gegarandeerd beschikking over een gekwalificeerde klachtenfunctionaris.
✓ Onafhankelijke en onpartijdige afhandeling van klachten.
✓ Voldoen aan de wettelijke verplichting.
✓ Abonnement op maat. Passend bij uw organisatie en budget.
✓ 24/7 digitaal bereikbaar en telefonisch op werkdagen van 9:00 tot 17:00.
✓ Periodieke managementrapportage en evaluatiemomenten (optioneel).
✓ Helpdesk voor vragen over klachtrecht/-management voor uw organisatie.
✓ Versleuteld mailverkeer en beveiligde opslag van klachtdossiers.
✓ Ook geschikt als tijdelijke back-up van uw eigen klachtenfunctionaris.
✓ Alleen betalen bij daadwerkelijk inzet (los van het abonnementstarief).


Onafhankelijk en onpartijdig
Omdat onze klachtenfunctionarissen niet in dienst zijn bij uw organisatie is de onafhankelijkheid en onpartijdigheid beter geborgd. Zo bouwen we vertrouwen op. Ook in situaties waar belang van cliënt en medewerker tegenover elkaar komen te staan. De klachtenfunctionaris helpt bij het formuleren van de klacht en werkt aan oplossingen voor zowel de cliënt, medewerker als organisatie.
Voor wie
We werken voor zowel grote als kleine zorgaanbieders en beroepsverenigingen. Onder andere voor:
- Thuiszorgorganisaties.
- Verpleeg- en verzorgingshuizen.
- Instellingen voor maatschappelijke opvang en beschermd wonen.
- Instellingen voor gehandicapten.
- Jeugdzorgorganisaties.
- GGZ-instellingen.
- Diverse beroepsverenigingen.
- Et cetera.
Wilt u weten of u onder de Wkkgz valt en dus een klachtenfunctionaris nodig heeft? Download de brochure 'Val ik onder de Wkkgz'.


Ook voor tijdelijke ondersteuning en detachering
Heeft u te maken met zwangerschap of ziekte van uw eigen klachtenfunctionaris? Betreft de klacht een ingewikkelde casus of heeft u om een andere reden behoefte aan back-up? Ook voor tijdelijke ondersteuning kunt u bij ons terecht. U kunt dan een beroep doen op een interim klachtenfunctionaris van CBKZ.
Tarieven
Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom gaan wij met onze opdrachtgevers altijd eerst in gesprek. We sluiten volledig aan bij uw eigen klachtenregeling en stellen een pakket samen dat optimaal aansluit bij uw wensen, behoeften en budget. We weten ons betrokken bij onze opdrachtgevers en werken relatiegericht, verantwoordelijk en toegewijd. Daarom treft u bij ons ook geen vaste pakketten en tarieven aan.
Vraag vrijblijvend een offerte aan
Na uw offerte-aanvraag nemen we binnen enkele dagen telefonisch contact met u op. We bespreken dan uw wensen en stellen een pakket op maat samen.
Liever direct persoonlijk contact? Of twijfelt u of het abonnement iets voor u is? Bel: 0183 - 682829.


Als de zorg die u verleent onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) valt, dan is uw organisatie verplicht om een klachtenfunctionaris aan te stellen. Een zorginstelling kan er ook voor kiezen een eigen medewerker aan te stellen als klachtenfunctionaris. Ook als u niet onder de Wkkgz valt, is het aanstellen van een klachtenfunctionaris raadzaam.
De wet regelt een betere aanpak van klachten door inzet van de klachtenfunctionaris. Ook moeten zorgmedewerkers veilig incidenten kunnen melden. De cliënt heeft recht op informatie en krijgt een sterkere positie. En zorgaanbieders zijn verplicht om geweldsincidenten te melden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Meer informatie vindt u op de website van het ministerie.
Het abonnement heeft een looptijd van één jaar, tenzij hierover andere afspraken worden gemaakt.
Persoonlijk advies?
Heeft u een vraag of twijfelt u of het abonnement iets voor u is? Bel 0183 - 682829 of mail info@cbkz.nl.
Wij werken voor
Het CBKZ werkt voor klanten in heel Nederland, zowel voor instellingen als voor zelfstandige beroepsbeoefenaars. Wij werken onder andere voor:







