Vragen? Bel: 0183 - 682829

Incompanytraining 'Werknemersklachtencommissie in de zorg'

Een ‘werknemersklachtencommissie’ is er speciaal voor klachten van werknemers in de zorg richting hun werkgever. Wat komt er allemaal bij kijken als een klacht bij de werknemersklachtencommissie wordt ingediend? Een dergelijke procedure vraagt naast juridische kennis en ervaring vooral veel fijngevoeligheid. Door het geringe aantal klachten en wisselingen binnen commissies ontbreken deze vaardigheden nogal eens. Een opfrisbeurt met bovendien een update van de regelgeving kan helpen de benodigde kennis op peil te brengen en scherp te blijven in het beoordelen van klachten. Met de training werknemersklachtencommissie profiteert u van de jarenlange kennis die het CBKZ heeft opgebouwd op het terrein van klachtrecht en klachtenmanagement.

NA DE TRAINING

  • Is het juridisch kader rondom de klachtenprocedure helder.
  • Heeft u inzicht verkregen in het A-Z doorlopen van een klachtenprocedure.
  • Heeft u de tools in handen om klachten van werknemers ter zake kundig af te handelen.

PROGRAMMA

De training omvat 2 dagdelen bij u op locatie en wordt gegeven door 2 ervaren juristen. Het eerste dagdeel staat vooral de theorie centraal. In het tweede dagdeel is de praktijk aan de beurt. Tussendoor gaat de commissie aan de slag met een ‘echte’ klachtbehandeling die uitmondt in een mondelinge behandeling tijdens het tweede dagdeel. We verzorgen op deze manier een gevarieerd en interactief programma met een gebalanceerde mix van theorie en praktijk.

Tijdens de training is er vanzelfsprekend ruimte voor vragen en feedback. In onze aanpak sluiten we aan op de door u aangereikte werknemersklachtenregeling en geven we handvatten om daarmee aan de slag te gaan. De training wordt zoals gezegd verspreid over 2 dagdelen en kan zowel overdag als in de avond plaatsvinden. De exacte tijdstippen worden in overleg met u bepaald. Na afloop van de training werkt uw commissie toe naar een schriftelijke uitspraak. Deze uitspraak zal worden beoordeeld en van feedback worden voorzien door de trainers. Desgewenst is er aanvullend een verdiepingssessie mogelijk.

DATA EN LOCATIES

De training wordt incompany gegeven, zodat we de training helemaal kunnen afstemmen op uw organisatie en de gehele klachtencommissie kan deelnemen.

MEER INFORMATIE

Bel 0183 – 68 28 29 of mail naar info@cbkz.nl.

Trainingsinformatie

  • Tijdsbesteding: 2 cursusdagdelen.
  • Voorbereidingstijd: 1 à 2 uur.
  • Cursusniveau: HBO.
  • 8-12 deelnemers.
  • Kosten: op aanvraag.
  • Deze training wordt incompany gegeven.

MEER INFORMATIE

Bel 0183 - 68 28 29 of mail naar info@cbkz.nl.

PERSOONLIJK ADVIES?

Heeft u een vraag of twijfelt u of de training iets voor u is? Bel 0183 - 682829 of mail info@cbkz.nl.

- Sonja de Moor -

Het CBKZ is een CRKBO geregistreerde instelling. Onze trainingen zijn vrij van BTW.

Sluit Menu