Vragen? Bel: 0183 - 682829

TRAINING
OMGAAN MET ROUW EN VERLIES BIJ KLACHTBEHANDELING

In deze training krijgt u informatie over wat rouw en verlies is en hoe u daar als klachtbehandelaar mee om kunt gaan. Bijvoorbeeld bij verlies van zelfstandigheid, verlies van gezondheid of rouw om verlies van een naaste. U leert scherp te letten op signalen van de klager. Ook oefent u vaardigheden waarmee u het verlies van de klager erkent en tegelijk uzelf staande kunt houden.

Aanmelden voor de training

 1 dagdeel
12-15 deelnemers

€ 249,00

Data en locaties

Ook incompany
Vraag een offerte aan.

Stel: U krijgt een klacht van de kinderen van een pas overleden moeder, die leed aan dementie. Zij zijn niet tevreden over de gang van zaken in de laatste levensfase van hun moeder. Er is volgens hen onvoldoende naar hun wensen geluisterd en ze zijn daar zeer geëmotioneerd over. Hoe gaat u daar mee om? 

Veel klachten houden verband met een verlies, zeker klachten in de zorgsector. Dan zal vooral verlies van gezondheid of zelfs verlies van een naaste, of verlies van zelfstandigheid spelen. Als er op de achtergrond sprake is van een groot verlies, dan maakt dat de impact van de klacht extra groot. Voor de klager, maar ook voor de klachtbehandelaar.  

In deze training krijgt u informatie over wat rouw is en hoe u daar als klachtbehandelaar mee om kunt gaan. U leert wat goed is om te zeggen en wat juist niet. Ook leert u extra scherp te zijn op de belangen van de klager. En hoe u uzelf daarbij staande kunt houden.  

Na de training

  • Bent u zich bewust van de rol van verlies bij klachtbehandeling 
  • Heeft u inzicht in hoe rouw en verlies werkt 
  • Leert u hoe u als klachtbehandelaar omgaat met rouw en verlies 
  • Krijgt u praktische tips over hoe u omgaat met een klager met een groot verlies 
  • Heeft u geoefend met de opgedane kennis  

Programma

  • Welkom
  • Verband tussen verlies en klacht
  • Introductie rouw en verlies (in de zorg)
  • Tips voor omgaan met rouwende klagers, do’s en don ‘ts
  • Bespreken van casussen, oefenen vaardigheden
  • Afsluiting

Data en locaties

  • Donderdag 13 februari 2020 van 13.30 tot 16.30 uur - regio Utrecht.  

De training kan ook incompany worden gegeven, zowel voor klachtenfunctionarissen als andere geïnteresseerden.

Trainers

Mr. Lina Oomen, klachtenfunctionaris, trainer, klachtbehandelaar bij de Nationale ombudsman en gecertificeerd rouw- en verliesbegeleider

Investering

De training kost € 249,00 per persoon. De training is vrij van BTW.

Aanmelden voor de training

Trainingsinformatie

  • Tijdsbesteding: 1 dagdeel.
  • Voorbereidingstijd: 2 uur.
  • Cursusniveau: HBO.
  • 12-15 deelnemers.
  • € 249,00. De training is vrij van BTW.

Aanmelden voor de training

Ook incompany

Wilt u deze training liever met uw hele team doen? Wij kunnen de training ook incompany voor u organiseren. Informeer naar de mogelijkheden.

PERSOONLIJK ADVIES?

Heeft u een vraag of twijfelt u of de training iets voor u is? Bel 0183 - 682829 of mail info@cbkz.nl.

- Sonja de Moor -

Het CBKZ is een CRKBO geregistreerde instelling. Onze trainingen zijn vrij van BTW.

Sluit Menu