Vragen? Bel: 0183 - 682829

Incompanytraining 'Omgaan met klachten in zorg'

Voor een specifiek op uw organisatie gerichte training kunt u een incompanytraining bij ons aanvragen. Hierdoor is een persoonlijke insteek mogelijk met aandacht voor de manier waarop klachten kunnen bijdragen aan het kwaliteitsbeleid. Deze training is geschikt voor klachtenfunctionarissen, kwaliteitsmedewerkers en beleidsmedewerkers.

Het voordeel van een incompanytraining is dat zowel de regeling als de casussen zijn toegespitst op de eigen organisatie. Hierdoor is een persoonlijke insteek mogelijk met aandacht voor de manier waarop klachten kunnen bijdragen aan de kwaliteit van het beleid.

NA DE TRAINING

  • kent u de aandachtspunten bij het invoeren van het klachtenmanagement in uw organisatie;
  • kent u de ins en outs van het klachtrecht in de zorgsector in Nederland;
  • kent u de vereisten van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz);
  • weet u waar uw organisatie staat op het gebied van klachtenmanagement en wat u kunt verbeteren;
  • kent u het beroepsprofiel klachtenfunctionaris;
  • heeft u geoefend met de (communicatie- en mediation-) vaardigheden die u als klachtenfunctionaris nodig heeft.

PROGRAMMA

De training bestaat uit twee aaneengesloten dagdelen. Tijdens het eerste dagdeel schetsen onze trainers op locatie het juridisch kader van de klachtbehandeling en informeren zij de deelnemers over de actuele wijzigingen en gevolgen van de nieuwe klachtwet (Wkkgz). Ook biedt de training de gelegenheid om vaardigheden op het gebied van het begeleiden van klachten (verder) te ontwikkelen. De deelnemers voeren aan de hand van casuïstiek onderdelen van een klachtenbehandeling uit. Er is ruime aandacht voor zowel praktische verwerking als voor het bijspijkeren van kennis van het gezondheidsrecht. Het tweede deel van de training staat in het teken van de behandeling van ingediende casussen.

MEER INFORMATIE

Bel 0183 - 68 28 29 of mail naar info@cbkz.nl.

Trainingsinformatie

  • Tijdsbesteding: 2 cursusdagdelen.
  • Voorbereidingstijd: 1 à 2 uur.
  • Doelgroep: klachtenfunctionarissen, kwaliteitsmedewerkers en beleidsmedewerkers.
  • Cursusniveau: HBO.
  • 8-12 deelnemers.
  • Kosten: op aanvraag.

MEER INFORMATIE

Bel 0183 - 68 28 29 of mail naar info@cbkz.nl.

PERSOONLIJK ADVIES?

Heeft u een vraag of twijfelt u of de training iets voor u is? Bel 0183 - 682829 of mail info@cbkz.nl.

- Sonja de Moor -

Het CBKZ is een CRKBO geregistreerde instelling. Onze trainingen zijn vrij van BTW.

Sluit Menu