Ga naar de inhoud

Basistraining

Klachtenfunctionaris in de Zorg

De klachtenfunctionaris vervult in veel organisaties een belangrijke positie. Een lastige positie ook, want klachten liggen vaak gevoelig. Het behandelen van klachten vraagt veel zorgvuldigheid en een professionele houding. De training ‘Klachtenfunctionaris in de zorg’ helpt u verder in deze uitdagende en mooie rol.

CBKZ start in maart 2024 met nieuwe modulaire trainingen voor klachtenfunctionarissen. Met de overname van het leertraject van Marga Timmers, (Klachtmanagement Zorg) is het trainingsaanbod van CBKZ voor 2024 geheel herzien en uitgebreid. Aan de basis van de trainingen ligt het profiel van de beroepsvereniging VKIG.

De nieuwe training van CBKZ is modulair opgebouwd. Steeds wordt een deel van het werk uitgelicht. Afhankelijk van eerdere opleidingen en werkervaringen kunnen deelnemers op verschillende punten instappen. De klachtenfunctionaris vervult in veel organisaties een belangrijke positie. Een lastige positie ook, want klachten liggen vaak gevoelig. Het behandelen van klachten vraagt veel zorgvuldigheid en een professionele houding. De modules helpen de deelnemer in verschillende stappen vooruit in deze uitdagende en mooie rol.

De modules worden meerdere keren per jaar en op verschillende locaties aangeboden. Meer informatie vindt u op onze website kunnen zich hier ook inschrijven voor de trainingen

Heeft u een vraag of twijfelt u of de training iets voor u is?

Neem contact op