De kwaliteit van zorg en de cliënttevredenheid vergroten door effectief klachtenmanagement en incidentenbeleid.
Over CBKZ
Het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ) staat zorgaanbieders terzijde met jarenlange ervaring op het gebied van klachtenmanagement en incidentenbeleid. We helpen hen te voldoen aan de wettelijke eisen en bieden professionele ondersteuning bij de onafhankelijke afwikkeling van klachten en bij het omgaan met incidenten en calamiteiten. Dit doen we onder andere door zorgorganisaties te leren luisteren naar feedback en na te gaan waar handelingen fout zijn gegaan. Door hier op in te spelen kan de kwaliteit van zorg en de cliënttevredenheid worden vergroot.
Met zeventien medewerkers heeft het CBKZ een aantrekkelijke bureaugrootte. We weten ons betrokken bij onze opdrachtgevers en beschikken over actuele kennis van de wetgeving en kennis van zaken, waardoor we ook complexere vraagstukken kunnen behandelen. Naast ons kernteam brengen tal van deskundigen uit de zorg- en welzijnssector hun expertise in.
We bieden zowel kleine als grote zorgaanbieders oplossingen op maat. Daarbij laten we ons leiden door onze kernwaarden: relatiegericht, verantwoordelijk en toegewijd. Uiteraard werkt het CBKZ daarbij volgens de eisen van vertrouwelijkheid en geheimhouding.
CBKZ is een handelsnaam van Centraal Bureau voor Klachtenmanagement B.V.

Info
- Algemene voorwaardenOpens in a new tab
- Bijzondere voorwaardenOpens in a new tab
- Klachtenregeling trainingenOpens in a new tab
DE MENSEN VAN HET CBKZ
Mr. Annelies van der Ham
adviseur, klachtenfunctionaris en vertrouwenspersoon
Mr. Jan de Hoog
directeur
Alie de Hoog
adviseur klachtenmanagement, klachtenfunctionaris en vertrouwenspersoon
Angeli van der Hoeven - BA
klachtenfunctionaris en trainer
Patricia de Bie
managementassistente
Mr. Mandy Vlasveld
adviseur klachtenmanagement en klachtenfunctionaris
Mr. Ronald Kitsz
adviseur klachtrecht en gezondheidsrecht
mr. Clara Bröcker
klachtenfunctionaris en vertrouwenspersoon
Chris Berghuis
adviseur klachtenmanagement en klachtenbehandelaar
Drs. Sonja de Moor
adviseur klachtenmanagement en mediator
Drs. Anneke den Hertog
organisatiepsycholoog, trainer en mediator
Mr. Bep van Dijk
Klachtenbehandeling en calamiteitenonderzoek
Marga van Wiggen
calamiteitenonderzoeker
Mr. Lise Otterman
adviseur gezondheidsrecht en klachtbehandeling
Liesbeth Schagen
klachtenfunctionaris
Lenny van den Brink
Vertrouwenspersoon
Mr. drs. Colet Bouman
klachtbehandelaar en adviseur gezondheidsrecht
REGIONALE KLACHTENFUNCTIONARISSEN
Naast ons landelijke kernteam van CBKZ werken we regionaal samen met klachtenfunctionarissen die verspreid over Nederland wonen. Deze zijn via het CBKZ inzetbaar als uw (externe) klachtenfunctionaris. Alle klachtenfunctionarissen hebben een opleiding tot klachtenfunctionaris gevolgd en zijn in het bezit van een actuele VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag).
Waar wij werken
Ons kantoor bevindt zich in de prachtige binnenstad van Gorinchem. We kijken vanaf onze werkvloer uit op een historisch pand waar koning Lodewijk Napoleon (1809) en koning Willem I (1815) hebben gelogeerd. Een bijzonder inspirerende werkomgeving. We delen het pand met onze initiatiefnemer Adviesbureau Transmissie en werken samen met betrokken en gemotiveerde collega's. Tijdens onze kantooruren hebben we veelvuldig contact met boeiende organisaties die impact hebben op de samenleving.
WIJ WERKEN VOOR
Het CBKZ werkt voor klanten in heel Nederland, zowel voor instellingen als voor zelfstandige beroepsbeoefenaars. Wij werken onder andere voor:







