Vragen? Bel: 0183 - 682829

De kwaliteit van zorg en de cliënttevredenheid vergroten door effectief klachtenmanagement en incidentenbeleid.

Over CBKZ 

Het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ) staat zorgaanbieders terzijde met jarenlange ervaring op het gebied van klachtenmanagement en incidentenbeleid. We helpen hen te voldoen aan de wettelijke eisen en bieden professionele ondersteuning bij de onafhankelijke afwikkeling van klachten en bij het omgaan met incidenten en calamiteiten. Dit doen we onder andere door zorgorganisaties te leren luisteren naar feedback en na te gaan waar handelingen fout zijn gegaan. Door hier op in te spelen kan de kwaliteit van zorg en de cliënttevredenheid worden vergroot.

Met elf medewerkers heeft het CBKZ een aantrekkelijke bureaugrootte. We weten ons betrokken bij onze opdrachtgevers en beschikken over actuele kennis van de wetgeving en kennis van zaken, waardoor we ook complexere vraagstukken kunnen behandelen. Naast ons kernteam brengen tal van deskundigen uit de zorg- en welzijnssector hun expertise in.

We bieden zowel kleine als grote zorgaanbieders oplossingen op maat. Daarbij laten we ons leiden door onze kernwaarden: relatiegericht, verantwoordelijk en toegewijd. Uiteraard werkt het CBKZ daarbij volgens de eisen van vertrouwelijkheid en geheimhouding.

Het CBKZ is een initiatief van adviesbureau Transmissie.

DE MENSEN VAN HET CBKZ

Mr. Ronald Kitsz

adviseur arbeidsrecht en privacyrecht

Patricia de Bie

managementassistente

Martha Kool - LLB

coördinator en adviseur klachtenmanagement

Drs. Anneke den Hertog

organisatiepsycholoog, trainer en mediator

Annemieke van der Horst - BA

communicatie en marketing

Mr. Sandra Catsburg

calamiteiten- en incidentenonderzoeker en adviseur gezondheidsrecht

Drs. Hilde de Jong

calamiteiten- en incidentenonderzoeker en klachtenfunctionaris

Johan Klein

functionaris gegevensbescherming (FG)

Drs. Sonja de Moor

adviseur klachtenmanagement en mediator

Mr. Bep van Dijk

adviseur gezondheidsrecht en klachtenmanagement

REGIONALE KLACHTENFUNCTIONARISSEN

Naast ons landelijke kernteam van CBKZ werken we regionaal samen met klachtenfunctionarissen die verspreid over Nederland wonen. Deze zijn via het CBKZ inzetbaar als uw (externe) klachtenfunctionaris. Alle klachtenfunctionarissen hebben een opleiding tot klachtenfunctionaris gevolgd en zijn in het bezit van een actuele VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag).

Waar wij werken

Ons kantoor bevindt zich in de prachtige binnenstad van Gorinchem. We kijken vanaf onze werkvloer uit op een historisch pand waar koning Lodewijk Napoleon (1809) en koning Willem I (1815) hebben gelogeerd. Een bijzonder inspirerende werkomgeving. We delen het pand met onze initiatiefnemer Adviesbureau Transmissie en werken samen met betrokken en gemotiveerde collega's. Tijdens onze kantooruren hebben we veelvuldig contact met boeiende organisaties die impact hebben op de samenleving. 

WIJ WERKEN VOOR

Het CBKZ werkt voor klanten in heel Nederland, zowel voor instellingen als voor zelfstandige beroepsbeoefenaars. Wij werken onder andere voor:

Distintio
Moria
De Hoop ggz
Sint Antonius Ziekenhuis
Sluit Menu