Ga naar de inhoud

Diensten

CBKZ ondersteunt zorgorganisaties bij het luisteren naar cliënten. Of het nu gaat om ideeën en opmerkingen, klachten of begeleiding bij een onderzoek naar incidenten en calamiteiten. Luisteren verrijkt een organisatie en draagt bij aan langdurige en succesvolle relaties. Sterke organisaties investeren in goede feedback door middel van gedegen klachtenmanagement. Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen?

Bekijk ons dienstenaanbod

Klachtenfunctionaris


Onze ervaren klachtenfunctionarissen helpen uw cliënt bij het formuleren van een klacht en onderzoeken de mogelijkheden om tot een oplossing te komen (ook tijdelijk inzetbaar).

Klachtencommissie


Bij complexe klachten is het soms nodig een onafhankelijke klachtencommissie in te stellen voor een professionele afhandeling. Ook daarvoor kunt u bij het CBKZ terecht.

Trainingen


Wij bieden praktische trainingen voor zowel beginnende als ervaren klachtenfunctionarissen, beleids- en kwaliteitsmedewerkers en klachtencommissies in de zorg.

Klachtenregeling


Wij stellen samen met u een klachtenregeling op die voldoet aan de wettelijke eisen, zoals de Wkkgz. Uiteraard is het mogelijk specifieke wensen vanuit uw organisatie toe te voegen.

Detachering


CBKZ helpt zorgaanbieders in periodes dat er extra denk- of menskracht nodig is in organisaties. Wij doen dit door detachering van klachtenfunctionarissen.

Calamiteitenonderzoek


Bij een incident bieden wij ondersteuning bij de uitvoering van een calamiteitenonderzoek als extern deskundige. Het onderzoek leidt tot een rapportage met aanbevelingen.

Sparringpartner

Heeft u van tijd tot tijd behoefte aan een klankbord en sparringpartner op het gebied van klachtbehandeling?

Kennis en ervaring op dit gebied is immers niet altijd aanwezig in de eigen organisatie. Het is dan prettig om wanneer een klachtenfunctionaris tegen vragen oploopt hiervoor bij een deskundige aan te kunnen kloppen. CBKZ biedt uitkomst. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Betrokken

Bekwaam

Bevlogen

Professionele ondersteuning voor klachtenmanagement in de zorg

Hebt u vragen over de wettelijke verplichtingen of over de verbetering van klachtenmanagement in de zorg? Onze adviseurs helpen u graag verder! Bel 0183 – 682829 of mail info@cbkz.nl.We horen graag van u!

Stel gerust uw vraag, onze adviseurs helpen u graag verder.

Neem contact op