Waar blijven die geschilleninstanties?

  • Bericht auteur:

Alle zorgaanbieders moeten vanaf 1 januari 2017 beschikken over een klachtenbehandelaar. Ze moeten dan ook aangesloten zijn bij een erkende geschilleninstantie. Bij zo’n instantie kunnen klagers terecht als ze het niet eens zijn met de klachtbehandeling door de zorgaanbieder. (meer…)

Lees verder Waar blijven die geschilleninstanties?

De tijd gaat dringen; bent u klaar voor de Wkkgz?

  • Bericht auteur:

U heeft nog slechts enkele maanden te gaan voordat u aan de slag moet met een nieuwe klachtenregeling en de (nieuwe) klachtenfunctionaris. Het CBKZ denkt graag met u mee en helpt u graag bij het op orde brengen van uw organisatie, zodat u op tijd aan de eisen van de Wkkgz voldoet. (meer…)

Lees verder De tijd gaat dringen; bent u klaar voor de Wkkgz?

Binnen zorg komen meeste klachten uit de ggz

  • Bericht auteur:

Het Landelijk Meldpunt Zorg heeft vorig jaar 5115 klachten ontvangen, zo meldt het in zijn jaarverslag over 2015. De ingediende klachten gaan met name over professioneel handelen, veiligheid, ongewenst of onethisch gedrag, en communicatie. (meer…)

Lees verder Binnen zorg komen meeste klachten uit de ggz

Siriz aan de slag met nieuwe klachtenregeling

  • Bericht auteur:

Siriz in Amersfoort gaat als een van de eerste zorgorganisaties met een door het CBKZ opgestelde klachtenregeling aan de slag. Onlangs nam Ronald Zoutendijk, bestuurder van Siriz, het concept van de klachtenregeling in ontvangst.

(meer…)

Lees verder Siriz aan de slag met nieuwe klachtenregeling

Belangrijke wijzigingen in klachtenmanagement door Wkkgz

  • Bericht auteur:

Begin oktober 2015 is de nieuwe Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) aangenomen door de Eerste Kamer. Dit heeft de nodige gevolgen voor de manier waarop zorgorganisaties in de toekomst het klachtenmanagement dienen in te richten. (meer…)

Lees verder Belangrijke wijzigingen in klachtenmanagement door Wkkgz