Vier meest gestelde vragen naar aanleiding van de Wkkgz

  • Bericht auteur:

De afgelopen maanden kregen wij regelmatig vragen binnen over de Wkkgz, klachtencommissies en klachtenfunctionarissen. Wij hebben voor u de vier meest gestelde vragen (met antwoorden) op een rijtje gezet.  (meer…)

Lees verder Vier meest gestelde vragen naar aanleiding van de Wkkgz

Welke zorgaanbieders vallen onder de Wkkgz?

  • Bericht auteur:

Sinds 1 januari 2017 moeten zorgaanbieders voldoen aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz). Deze wet gaat onder meer over de afhandeling van klachten en vervangt de ‘oude’ Kwaliteitswet Zorginstellingen en de ‘oude’ Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector. Maar welke zorgaanbieders vallen nu eigenlijk onder de Wkkgz? Wat is, met andere woorden, de reikwijdte van de wet? (meer…)

Lees verder Welke zorgaanbieders vallen onder de Wkkgz?

Summerschool ‘Omgaan met interne weerstand bij klachten’

  • Bericht auteur:

De zomer is een geschikte periode je voor te bereiden op een nieuw seizoen en om tijd te nemen om je kennis te vergroten over klachtenmanagement. Daarom organiseerde het CBKZ op dinsdag 22 augustus 2017 de Summerschool ‘Omgaan met interne weerstand bij klachten’. (meer…)

Lees verder Summerschool ‘Omgaan met interne weerstand bij klachten’

CBKZ breidt trainingsaanbod klachtenmanagement uit

  • Bericht auteur:

Het CBKZ biedt diverse trainingen op het gebied van klachtenmanagement. De komende maanden breiden wij ons trainingsaanbod flink uit met onder andere intervisiebijeenkomsten en een training hoe je kunt leren van klachten. Klachten zijn immers heel waardevol voor het aanscherpen van kwaliteitsbeleid.

(meer…)

Lees verder CBKZ breidt trainingsaanbod klachtenmanagement uit

Aanvraag erkenning Geschillencommissie Gehandicaptenzorg ingediend

  • Bericht auteur:

VGN (Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland), Ieder(In) (netwerk voor mensen met een beperking of chronische ziekte) en het LSR (landelijk steunpunt medezeggenschap voor cliënten) hebben met de SGC (Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken) overeenstemming bereikt over het gezamenlijk opzetten van de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. (meer…)

Lees verder Aanvraag erkenning Geschillencommissie Gehandicaptenzorg ingediend