Kan een directeur-bestuurder ook klachtenfunctionaris zijn?
Vooral kleinere organisaties vinden het geen probleem als de directeur-bestuurder ook als interne klachtenfunctionaris optreedt. Is dit verstandig? (meer…)
Vooral kleinere organisaties vinden het geen probleem als de directeur-bestuurder ook als interne klachtenfunctionaris optreedt. Is dit verstandig? (meer…)
Instellingen in de jeugdzorg moeten alle zeilen bijzetten om het transformatieproces in hun sector te managen. Niet verwonderlijk dat er…
De afgelopen maanden kregen wij regelmatig vragen binnen over de Wkkgz, klachtencommissies en klachtenfunctionarissen. Wij hebben voor u de vier meest gestelde vragen (met antwoorden) op een rijtje gezet. (meer…)
Sinds 1 januari 2017 moeten zorgaanbieders voldoen aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz). Deze wet gaat onder meer over de afhandeling van klachten en vervangt de ‘oude’ Kwaliteitswet Zorginstellingen en de ‘oude’ Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector. Maar welke zorgaanbieders vallen nu eigenlijk onder de Wkkgz? Wat is, met andere woorden, de reikwijdte van de wet? (meer…)
Zorgaanbieders hebben een ruime keus uit erkende geschilleninstanties om zich bij aan te sluiten. (meer…)
VGN (Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland), Ieder(In) (netwerk voor mensen met een beperking of chronische ziekte) en het LSR (landelijk steunpunt medezeggenschap voor cliënten) hebben met de SGC (Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken) overeenstemming bereikt over het gezamenlijk opzetten van de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. (meer…)